Villkor och föreskrifter

Hos Blomtind är alla beställningar välkomna, stora som små! Du måste dock vara över 18 år när du handlar! Vi skickar brev och paket inom Sverige.

Blomtind följer konsumentköplagen och distanshandelslagen.

Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit, kontrollera därför noga att du anger rätt e-postadress. Om du inte får en bekräftelse kan adressen vara felaktig. Kontakta mig i sådana fall så hjälper jag dig.

Leveranstid
Din order skickas normalt inom 2-5 dagar efter det att betalning mottagits. Vid förändringar kontaktar jag dig via mail. Maila mig gärna om du har frågor angående din leverans (hej@blomtind.se).

Priser
Priserna som anges är i svenska kronor och inkluderar moms.
Blomtind förbehåller sig rätten att genomföra prisändringar och reserverar sig för eventuella tryckfel samt slutförsäljning.

Eventuella fraktkostnader visas innan du godkänner beställningen.

Betalning
Betalning sker i förskott via Swish eller Bankgiro.

Frakt
Fraktkostnaden är 99 kr inom Sverige och din beställning skickas till ett ombud.
Alla brev och paket skickas med Postnord.

Ändra din order
Vill du ändra eller lägga till något på din order så kontakta mig via mail på hej@blomtind.se och uppge ditt ordernummer. Det går inte att avbeställa eller göra några ändringar om din order redan har blivit packad.

Paket som ej hämtats
Hos Postnords ombud kan paketet ligga kvar i 14 dagar. Om paket inte hämtats ut debiterar vi för frakt- och hanteringskostnader för ej utlöst paket med 200 kr för att täcka frakt och expeditionskostnader. Ej utlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen.

Ångerrätt och öppet köp
Vid köp av varor i webbutiken har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Kontakta mig via mail (hej@blomtind.se) om du önskar göra en retur. Varor som returneras skall vara oskadade och oanvända i orginalförpackning. Värdet på varan betalas tillbaka (ej frakten) så fort returen har mottagits. Du som kund står själv för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Observera att vid återsändning till mig är du betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort. Spara därför på ditt inlämningskvitto.

Ångerrätten gäller inte

Ångerrätten gäller ej för de varor som snabbt kan försämras, till exempel livsmedel.
Den gäller ej varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel.

Ångerrätten gäller ej de varor som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats och förseglingen har brutits av konsumenten.

Reklamation

Jag packar alla ordrar efter bästa förmåga. Men skulle en vara ändå vara skadad eller om du fått fel vara/fel antal så kontakta mig direkt via mail (hej@blomtind.se) så ska vi lösa det på bästa sätt. Uppge ditt ordernummer och skriv ner anledningen till reklamation/byte och bifoga gärna en bild. Kontakta alltid mig innan ni gör en retur.

Obs! Vid skada på paket ta foto på skadan och släng ej emballage eller skadad produkt. Detta pga. att fraktbolagen ofta kräver foto. Är varan skadad vid uthämtning ber du ombudet att göra en notering och kontakta därefter mig.

Integritetspolicy

Från och med den 25 maj 2018 ersätter GDPR (General Data Protection Regulation) den svenska personuppgiftslagen. GDPR är ett omfattande regelverk för hur vi som e-handlare får behandla dina personuppgifter. I och med att du handlar hos oss så godkänner du vår behandling av dina personuppgifter. Vi samlar bara in nödvändig information för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig. Vi delar inte ut dina uppgifter till tredje part om det inte krävs för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig (exempelvis så får Postnord dina uppgifter för att kunna skicka hem varan till dig) och för att möta ställda lagkrav på bokföring.
Vi sparar bara den information som krävs enligt lag och för att kunna ge så bra service som möjligt. Läs mer i Intigritetspolicyn.
Har du frågor kring dina personuppgifter så kontakta mig på hej@blomtind.se

Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i webbutiken samt slutförsäljning av produkter. Det kan vara svårt att återge exakt utseende på en produkt och detta kan bero på ljus, fototillfälle eller datorns inställningar. Flower Frogsen tillverkas och packas för hand och kan därför skilja sig lite i form. Bilder får ej användas utan mitt godkännande.

Bolagsinformation

Blomtind, en enskild firma som drivs av Madelene Jigsjö. Org.nr är 8607205021. Företaget är godkänt för F-skatt och följer svensk lagstiftning.

Adress:
Stamnared 16
432 68 Veddige